کارگاه ارتقا و بهره وری فرهنگی ویژه مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد برگزار شد.
علیرضا عسکری کارشناس ارشد مطالعات فرهنگی و رسانه در این کارگاه با اشاره به این که ارتقای فرهنگی صرفا به معنای بازگشت به فرهنگ گذشته یا الگوگیری از فرهنگ دولت های توسعه یافته نیست، گفت: بهره وری در امور فرهنگی به معنای شناخت نیازهای واقعی جامعه و ارائه آموزش های همگانی، در سطوح مختلف، برای گسترش این فرهنگ است.
وی با بیان این که در امور فرهنگی ارکان اصلی بهره وری یعنی اثرگذاری و کارایی را در کنار هم در نظر گرفت، افزود: ارتقای کیفیت و کمیت به طور همزمان در راستای رسیدن به هدف مورد نظربا صرف کمترین میزان منابع می تواند موجب بهره وری در مجموعه های فرهنگی شود.
این فعال رسانه و حوزه فرهنگ با بر شمردن وِیژگی مدیران فرهنگی، تاکید کرد: فعالیت با استراتژی یعنی تعیین اهداف بلند مدت و مشخص مسیر و تخصیص منابع مورد نیاز انسانی و مالی یکی از ویژگی مهم مدیران فرهنگی است.
عسکری رویکرد نوین برای سنجش اثر بخشی را روش های مبتنی بر تامین رضایت گروه های ذی نفع و مبتنی بر ارزش های رقابتی دانست و تصریح کرد: باید با استفاده از برخی روش های، ارزیابی فعالیت های فرهنگی انجام گیرد تا خطا ها اصلاح شود.
گفتنی است؛ این کارگاه به همت سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد با حضور جمعی از مبلغان این سازمان از نقاط مختلف استان برگزار شد.